Tekniska problem med betallösningen på VolleyTV

Tekniska problem med betallösningen gör att vissa VolleyTV-kunder inte kommer åt matcher som streamas. Här följer en uppdatering om Svenska Volleybollförbundets arbete samt hur du som kund kan få hjälp.

Så kan du få hjälp

Om du upplever problem med att komma åt ditt konto eller att köpa prenumeration/säsongspaket, vänligen kontakta Inplayer på den här sidan: https://viewers.inplayer.com/


Under säsongsinledningen har tekniska problem gäckat betallösningen som ger köpare tillgång till alla elitseriematcher som streamas på www.volleytv.se.

För de allra flesta fungerar både betaltjänsten och de streamade matcherna precis som vanligt, men vissa kunder med aktiva konton och prenumerationer har av okänd anledning inte kunnat komma åt sändningarna. Ett annat problem är att vissa som önskat bli kunder inte lyckats köpa varken prenumeration eller säsongspaket, trots upprepade försök.

Svenska Volleybollförbundet är medvetna om problemen och står i kontakt med Inplayer, som tillhandahåller betallösningen för både VolleyTV och en mängd andra streamingtjänster för ligor inom olika idrotter.

Under den gångna veckan har Inplayer öppnat upp för möjligheten att genomföra köp via PayPal. Om du tidigare upplevt problem med att genomföra köp med betalkort kan det här eventuellt vara en lösning.

– Vi beklagar verkligen de tekniska problem som flera har upplevt under inledningen av säsongen. Tillsammans med leverantören av betaltjänsten har vi lyckats hjälpa många som hört av sig, men vi är medvetna om att det fortfarande inte fungerar för alla. Vi står i fortsatt kontakt med Inplayer för att reda ut vad som måste göras för att rätta till problemen, säger Simon Dahl, generalsekreterare på Svenska Volleybollförbundet.