Hylte/Halmstad presenterar ny styrelse

Tisdag 17 september kl 18.38 hälsade ordförande Leif Nilsson alla välkomna till årets Årsmöte. Hela 31 stycken var på plats för att höra om klubbens mål och visioner.

Efter genomgång av Verksamhetsberättelse, ekonomi mm var det så dags för att välja in nya personer i styrelsen då Leif Nilsson och vice ordförande Lars Andersson sedan tidigare aviserat om avgång.

Vi presenterar klubbens nya Ordförande Mårten Johansson, samt Ledamot Julius von Martens, Hampus Hedenberg och Marcus Nilsson. Sedan tidigare sitter kassör Richard Engberg och Ledamot Sten-Harald Söderström kvar på sina poster.

Leif Nilsson tackade för sina 33 år som ordförande och ser fram emot att få sitta på läktaren och njuta av matcher. Samtidigt hälsade han Mårten välkommen som ny ordförande i klubben samt Julius, Hampus och Marcus välkomna som ledamöten. Mårten Johansson uppvaktade därefter Leif Nilsson och Lars Andersson med blommor och en medalj av högsta valör från Hallands Idrottsförbund.

Mårten Johansson var redan med i förra årets styrelse och dessutom Sportchef i klubben. Han var med och förde upp klubben i elitserien 1989 och har sedan dess varit mer eller mindre engagerad.

Marcus Nilsson började som ungdom i Hylte Volley, gick på RIG Falköping och spelade ett år i elitserien med Hylte Volley innan hans långa och mycket imponerande bana runt om i världen började. För de flesta i volleybollsverige behöver han ingen närmare presentation men han blev bland annat Poängbäst och MVP i Champions League 2013.

Hampus Hedenberg är också en kille som började som ungdom i Hylte Volley. Han kommer från en volleybollfamilj där alla spelat och varit väldigt aktiva inom sporten. Hampus spelade i div 1 och 2 i bland annat Hylte Volley, Sollentuna, Lund och i Danmark. Men han har även varit med och tränat med elitlaget hemma i Örnahallen. Senaste tiden har han varit engagerad och satt igång en  härlig grupp Beachvolleybollspelare och de är omkring 71 stycken. Hampus säger att han brinner för att få igång en satsning på ungdomar och lägre divisioner i klubben.

Julius von Martens är en kille som just nu studerar på Högskolan i Halmstad. Han har en stor föreningsvana då han varit engagerad i Scouterna en längre tid. Julius är ny med volleyboll och klubben hälsar honom varmt välkommen!

Text Eva Alberti

Bild Robin Nylén och Eva Alberti